Rabu, Ogos 18, 2010

Kenapa Malas?

Semua orang ada rasa malas. Tapi kenapa malas? Hari ni aku rasa malas sangat...Malas nak bangun pagi...tp bangun jugak nak sediakan makanan untuk sahur, malas nak gosok baju..tapi gosok jugak sebab tak nak nampak selekeh pegi keje. Malas nak pegi keje, sebab nak main-main dengan si Iffah sepanjang hari..tapi pegi jugak sebab nak cari duit. Dah sampai tempat keje...ada training plak...dah la lama kena berdiri plak tu...aduh...lenguh kaki dan pinggang...Pastu, kena buat kerje pulak...malas lagi. Tapi kena buat jugak la.....
Nak kena pegi bank pulak..malas pulak nak pegi bank..malas nak jalan sebab kaki lenguh . Tapi kena pegi juga sebab nak pakai duit....huh...sekarang duit adalah segalanya..almost everything perlukan duit.
Sampai bank..nasib baik tak ramai customer, kalau tak, aku malas nak que...hehehe
Adakah korang pernah teerfikir...kenapa kita malas?
Aku nak cerita lagi pasal malas ni........
sekian,
Wassalam

                                                                                                                                   ....to be continued