Isnin, Oktober 10, 2011

Sarapan pagi

Assalamualaikum dan selamat pagi. Hari ni, Iffah tak sihat. Jadi kena bawa dia pergi klinik. Sebelum menjejakkan kaki ke dalam klinik tu, kami pergi sarapan dulu dekat restoran ala-ala Mamak. Perut dah lapar. Saya amik nasi goreng yang dah siap (dalam bekas-biasanya kalo nasi goreng dah siap murah je ) dan sebiji telur rebus sambal . Husband pulak, amik semangkuk lontong dan telur sambal yang sama. Kemudian, kami order 2 cawan teh tarik.

[Gambar kurang jelas, kamera enphone je.. tak canggih]

Macam mahal...Mahal tak? Nasi goreng yang dah siap tu RM3, Lontong RM4.50 .Telur sambal tu sebiji RM1.50. Mungkin sebab nama dia Bistro kot...Erkkkkk....


12 ulasan:

  1. biasa sarapan klu oder cam tu dlm 8-10ringgit..bukan di kedai mamak..kedai mamak mahal

    BalasPadam
  2. tiada yang murah sekarang..huhu..

    BalasPadam
  3. salam;
    sekarang ni diorang dah tahu bajet2012..maka diorang uplah sikit harga diorang.
    P/S..bonus dan naik gaji punca segalanya naik disamping harga minyak.

    BalasPadam
  4. aha.sekarang ni semua benda mahal kot, tak macam dulu. hihi

    BalasPadam
  5. Nasib baik Iffah dah makan kat situ hari ni, kalau esok tentu dah mahal lagi kan?....

    BalasPadam
  6. kekeke skang mcm dah standard mcm tu je sume..payah3

    BalasPadam
  7. Di kawasan lembah Klang, harga makanan memang mahal melambung-lambung.
    Dulu kat duduk sana berdikit, berjimat cermat masak sendiri kat rumah. Jarang-jarang keluar makan. Kedai mamak lagi jarang sebab mahalll...

    Nak jimat punya pasal.

    BalasPadam
  8. @abghani ni restoran melayu..tak nampak plak pekerja mamak..masakan pun stail melayu. tpi mgkin owner mamak kot. tahla..mgkin sebab nama bistro tu jadi mahal...

    BalasPadam
  9. @naga memang xnak dah makan kt situ. black list terus. ambik untung melampau2 x padan dengan kualiti makanan. hampeh..

    BalasPadam
  10. bistro..memang mahal tapi sedap..
    wat masa ni tak berani lagi nak g makan sana sebab tempat tuh,tempat last mas & arwah makan sama.

    BalasPadam
  11. mahal kot..tp standard dah kot harga die camtu kan..adeh..

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda yang CUTE..:)
Sila Datang Lagi...