Sabtu, Oktober 08, 2011

Teks/Text Penuh Ucapan Bajet 2012

Bajet 2012

Dasar Transformasi Nasional:Bajet Membela Rakyat , Mensejahterakan Negara
Lima Fokus Utama:
1.Meligatkan pelaburan
2. Mengungguli Modal Insan,Mencerna Kreativiti dan Mencetus Inovasi
3. Program Transformasi Luar Bandar
4. Memperkejap Perkhidmatan Awam
5. Meredakan Inflasi dan Mengimarah Kehidupan Rakyat.




9 ulasan:

  1. thankz coz sharing,,,sok bli surat khabar,,berjela panjang,,hehe

    BalasPadam
  2. apa yg pekerja swasta dapat ??

    BalasPadam
  3. pekerja swasta cm ktorg ni dgr jela bnda yg byk tkde kaitan.gomen nye org gk best sme nek selari ngan hrga brg.ktorg ni brg naek,gaji dok takat ni je.sbr jela

    BalasPadam
  4. @aReLaNbetultu....saye pun kerja swasta jugak...

    BalasPadam
  5. gud sharing!

    ~bajet bajet bajet.. ouwh, tidak! huhu

    BalasPadam
  6. kakitangan awam la seronok. gaji tahunan naik dalam 2% (tak la banyak sangat).
    ujung tahun ni dapat lagi bonus 1/2 bulan gaji.
    kenaikan pangkat untuk guru pulak dah disingkatkan. time based 8 tahun (dulu 10 tahun naik automatik).
    Nampaknye eden dapek la naik pangkat cepat sikit nanti huhu.

    Umur pencen pulak dah sampai ke 60 tahun. (ni mcm kurang setuju jugak. sebab mengurangkan pengambilan jumlah guru baru yang muda. kekosongan lambat ada sebab makin ramai lewat pencen)

    BalasPadam
  7. @nurfauzi syukur la penjawat awam..pekerja swasta hanya mampu tumpang gembira...kenaikan gaji belum tentu ada :)

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda yang CUTE..:)
Sila Datang Lagi...